Després de l’inici del I Concurs de cuina per a infants el passat dissabte 25 d’octubre, aquest proper cap de setmana del 8 i 9 de novembre continuen les fases preliminars amb la proposta que faran deu dels 26 inscrits a la cuina de l’Escola d’Art. De moment, ja són quatre els aspirants que han preparat i presentat els seus plats que van consistir en un pastís de carbassó, una amanida d’escarola amb ceps, una quiche lorraine i uns xupa xups de carn de vedella d’Andorra sobre llit de patata i coulis de gers. Aquestes quatre especialitats es van presentar el dia 25 i ara aquest proper dissabte s’esperen quatre mes i el diumenge sis. No obstant això, encara quedaran dotze nens i nenes per presentar les seves receptes i llavors el jurat triarà tres que seran els finalistes. La decisió tindrà lloc en una celebració el 30 de novembre a Naturlandia on prendran part tots els participants.
El jurat està integrat per la catalana Mireia Anglada que ha col·laborat amb El Bulli i El Celler de Can Roca; el reboster i xef d’El Celler d’en Toni, Guille Cervera i Antoni Sasplugas i el xef del restaurant Can Manel, Carles Flinch, així com el crític gastronòmic, Joan Berenguer. Després, els tres finalistes hauran de cuinar un plat en la final que es durà a terme el 14 de desembre a la cota 1.600 amb motiu de La Marató de TV3 que enguany està dedicada a les malalties del cor. Una setmana abans de La Marató tindrà lloc la fira de Santa Llúcia, on els tres aspirants al triomf final podran participar en un espectacle-demostració de figures de xocolata a càrrec de Guille Cervera amb l’objectiu de subhastar-les i aportar la recaptació a la iniciativa de la televisió catalana. El guanyador s’emportarà un viatge per a tres persones a Disneyland París; el segon, tres entrades per PortAventura amb dues nits d’hotel, mentre que el tercer rebrà una tableta Samsung.